poniedziałek, 16 września 2013

Sezon ciepełka - owsianka jesienna

Chyba dłużej już się nie da oszukiwać, że nie ma jesieni. Liście szeleszczą, Młody obrzucił mnie nimi całą. Kilka kasztanów już mam w kieszeni. Jednak te rosnące na moim podwórku jeszcze nie zaczęły spadać, ale już widać grubaśne, zielone jeżyki -  lada chwila spadną.
Jesień ma kilka niezłych zalet:
- szeleszczące liście
- ludziki z kasztanów
- grzyby
- długie spacery
- skakanie po kałużach
- herbata z sokiem malinowym, której latem nie pijam
tak można wymieniać i wymieniać. Jesienią też rozpoczyna się sezon na owsiankę. Jej ciepełko to doskonały sposób na ogrzanie szarych poranków nadchodzących miesięcy.

Owsianka jesienna - na rozpoczęcie sezony
3 łyżki płatków owsianych
200 ml mleka (może być pół na pół z wodą)
szczypta soli
2 łyżeczki brązowego cukru
4 suszone śliwki
pół figi
2 śliwki
garstka prażonych lub nie orzechów włoskich

Płatki wsypuję do rondelka, zalewam mlekiem,  dodaję szczyptę soli. Podgrzewam do zagotowania. Słodzę i wrzucam pokrojone w kostkę suszone śliwki. Wyłączam palnik, a rondelek przykrywam pokrywką - na kilka minut 3-5. W tym czasie śliwki i figę kroję na księżyce, można też wykorzystać ten czas na uprażenie orzechów. Owsiankę przekładam do miseczki na niej układam śliwki i figę oraz orzechy.

Z owsianką jesień i zima są mniej straszne.



7 komentarzy:

  1. jesienne smaki, moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam jesień, a z takimi owsiankami nie może być straszna ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. o tak, takie owsianki teraz będą królowały :) uwielbiam z orzechami!

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja mam pytanie, gdzie można dostać świeżą figę? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam w Lidlu, ale i w warzywniaku koło mnie widziałam.

      Usuń
    2. ach, ten Lidl ;) jutro tam zajrzę, może akurat będą to spróbuję tej owsianki :)

      Usuń
  5. Za długo coś Cię nie ma, Paulina... A ja lubię się ogrzać w Twojej kuchni. Pisz częściej!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę w kuchni na Stalowej i pozostawienie komentarza. Przepraszam za włączoną weryfikację obrazkową, to z powodu spamu, który zalewa blog. Mam nadzieję, że mimo to napiszesz kilka słów.

W kuchni na Stalowej

Related Posts with Thumbnails